WW’13

WatraZłap pion! Trzymaj poziom!- to dewiza tegorocznej Watry Wędrowniczej, która odbyła się na trasie Brzesko- Piaski- Drużków. Oczywiście nie mogło nas na niej zabraknąć :).
Zebraliśmy więc wędrowników z naszej drużyny i hufca. Potem było wykonywanie zadań przedzlotowych, pakowanie, a w końcu upragniony wyjazd! Wybraliśmy przejazd pociągiem. W sobotę, tj. 17 sierpnia rozpoczęliśmy naszą podróż. Po prawie 14 godzinach jazdy zawitaliśmy do Krakowa. Dzięki temu, że mieliśmy dużo czasu, mogliśmy po krótkim odpoczynku co nieco zwiedzić :). Najważniejsze tego dnia miało nastąpić dopiero wieczorem. Zgodnie z planem druhenka z naszej drużyny – Sandra złożyła pod Wawelem Przyrzeczenie Harcerskie! Mamy nadzieję, że to była dla niej wyjątkowa chwila ;).
Następnego dnia już z samego rana pospieszyliśmy na pociąg do Brzeska. Tam dostaliśmy pierwsze wytyczne dotyczące trasy. Z pakietem wskazówek i mapą wyruszyliśmy w drogę, gdzie czekało nas wiele interesujących zadań. Całkowita ilość przebytych przez nas kilometrów tego dnia wynosiła około 27. Następnego dnia przebyliśmy około 15 kilometrów, a trzeciego 25. Na mecie, czyli na miejscu zlotu rozbiliśmy nasze namioty i poszliśmy na Uroczyste Rozpalenie Watry. Co było dalej najlepiej „opowiedzą” wam nasze zdjęcia, artykuły na stronach związanych z watrą itp. Myślę, że w taki sposób, ktoś kogo zabrakło na watrze może chociaż wyobrazić sobie ( a później chcieć pojechać za rok 😉 ) jak bardzo warto było tam być i przebywać z ludźmi z aż 10 różnych krajów!
Pewne dla nas jest to, że wybierzemy się na watrę także za rok :). Mamy nadzieję, że przyszłoroczne miejsce będzie równie piękne jak tegoroczne i że będzie taka wspaniała pogoda jaka miała miejsce na zlocie w tym roku. Tego życzymy sobie i przyszłym watrowiczom!

„Prawdziwy wędrownik wie, że nawet najdłuższą, najtrudniejszą wędrówkę zaczyna się od postawienia pierwszego kroku.”